بیماری زونا به انگلیسی - An Overview

Wiki Article

دو شاخصه شناسایی توهمات پارانوئید (۱) آمادگی ذهنی پذیرش سست‌ترین شواهد در حمایت از باورهای غیرواقعی و (۲) عدم توانایی در تشخیص شواهد و ادله مستحکمی است که افکار پارانوید را رد می‌کند.[۲]

این نشانه معمولا تنها در یک طرف بدن رخ می‌دهد و محل علائم به این بستگی دارد که ویروس در کدام توزیع پوستی تاثیر می‌گذارد. ​

در صورت عدم تاثیر کافی لازم است با یک پزشک به صورت تلفنی یا حضوری مشورت کنید تا با توجه به شرح حال دقیق داروی مناسب داده شود.

زونا معمولا بر یک گانگلیون عصبی حسی در نزدیکی نخاع، به نام گانگلیون ریشه پشتی، تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل است که علائم در مناطق ویژه‌ای از بدن رخ می‌دهند و نه در کل بدن. علت درد مربوط به خود جوش نیست، بلکه ناشی از درگیری عصبی است.

بیماری شینگلز خطرناک نیست، اما ممکن است بسیار دردناک باشد. در حالی که واکسن‌ها خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهند، درمان به‌موقع می‌تواند دوره‌ی بهبودی را کوتاه‌تر کرده و از بروز عوارض جانبی جلوگیری ‌کند.

همچنین ممکن است در جستجوی خون نیاز به آزمایش خون داشته باشند. این کار می‌تواند مشخص کند که آیا فرد تا به حال در معرض این ویروس قرار گرفته‌ است یا خیر. ​

اعتقاد به اینکه قدرت خاصی دارند یا در یک مأموریت مخصوص بیماری زونا تا چند روز قابل انتقال است هستند (هذیان عظمت)

اعتقاد به اینکه قدرت خاصی دارند یا در یک مأموریت مخصوص هستند (هذیان عظمت)

ویتامین E: تخمه‌ی آفتابگردان، بادام، آووکادو و ماهی سالمون

درمان بر افزایش مهارت‌های عمومی مقابله‌ای، به ویژه اعتماد و همدلی و همچنین بر بهبود تعامل اجتماعی، ارتباطات و عزت نفس تمرکز دارد.

بسته به محل درد، گاهی اوقات ممکن است این علامت با مشکلات قلبی، ریوی یا کلیوی اشتباه گرفته شود.

کهنسالی، سیمون دوبووار، ترجمه دکتر محمدعلی طوسی، جلد ۲، ص ۷۶۵

زونا یک عفونت ویروسی است که در میان مردم وجود دارد. در این مقاله از تریتا، توضیح می‌دهیم که زونا چیست؟ چه علائمی دارد و چطور می‌توان آن را درمان کرد. با ما همراه باشید.

اگر زونا بر دهان تاثیر بگذارد، فرد ممکن است این علائم را تجربه کند:

Report this wiki page